loading...

مجله خبری مساجد

بازدید : 144
شنبه 1 ارديبهشت 1403 زمان : 11:31

رنگ در مسجد نصیرالملک شیراز در سطح ها متعدد آدرس مسجد توفیق مشهد فضاهای مسجد، از خصوصیت های مهم معماری اهل ایران اسلامی این مسجد میباشد.

تزیینات سردر و جلوخان مسجد نصیرالملک
سردر ورودی باشکوه مسجد نصیرالملک شیراز با جزئیات زیبای خویش، القای شیفتگی، موجب تمرکز بر ورودی و تقویت حـس دعـوت کـنـنـدگی آن میگردد.
ورودی اساسی مسجد نصیرالملک از کاشی هفت رنگ با تزئینات فراوانی از گل سرخ و گل زنبق شیراز با تنوع رنگی مطلوب و لطیف ایجـاد شـده میباشد.
در پیشانی سردر یک کتیبه با کاشی رزرو مسجد توفیق مشهد لاجـوردی و خـط ثلث وجود دارااست.
مقـرنس کاری در سقف طـاق بـه وسیله کاشـی هـای هفت رنگ، ترکیبی از زرد رنگ و آبی رنگ پر‌نور با نقوش گلهای رز سایه پردازی و در کادر های متنوع فضا جناقی مقرنس با نقوش اسلیمی رنگ زرد رنگی با چرخش گرانقدر که دارنده زمینهای سراسر پوشیده با گل های رز میباشد تزئین گردیده‌است.
ازاره های طاق نمـا و اطـراف آن از متاع سنگ گندمک به رنگ اکر میباشد که در آن حجاری با نقوش هندسی تزئین شد‌ه‌است.


تزیینات شبستان غربی مسجد نصیرالملک
نصیب اساسی این شبستان هفت درگاه چوبی میباشد که آن را به صحن مسجد | مرتبط می سازد، این هفت درگاه با تزئینات دیده گیر گره سازی و قواره بری، با استعمال از شیشه های رنگی میباشد
عبور نوروروشنایی روز از شیشه های رنگی مسجد نصیرالملک شیراز باعـث تولید نورهای رنگی زیبایی به درون فضای شبستان غربی شد‌ه‌است.
قـرار دریافت کردن شیشه ها با رنگهای سرد و گرم در کنار هم زیبایی خاصی بـه ایـن مخلوط بندی بدیع و نادر نظیر بخشیده میباشد.
ایـن هـفـت در دارنده فریم محرابی شماره مسجد توفیق مشهد با پایه تقارن عمودی می‌باشند که در نصیب کتیبه ها شاهد استعمال از طریق گره چینی با گره دوازده و شش هستیم.
در بین کتیبه و درهای ارسی، در قاب مستطیل افقی هنر قواره بری به صورت خوشگل بـه کـار رفته میباشد که دارنده مخلوط بندی عمودی و افقی نیز میباشد.
کانال بندی پنجره های ارسی مسجد نصیرالملک و مفروش سازی شیشه های الوان در پنجره های ارسی، قانونی بندی و طاسه سازی از کاشی خشـتـی خـرد هفت رنگی و اکثری دیگر، به حق مسجد بسیار زیبایی به ارمغان آورده میباشد.
درکهای ارسی در مسجد نصیرالملک گروه ای کیمیا و بی سابقه از هنر گره چینی و قـواره بـری بـا شیشـه هـای رنگی در شیراز به جامانده از زمانه قاجار میباشد.
از رنگهای قرمز رنگ، رنگ زرد، نارنجی مسجد طالقانی مشهد رنگ، سبز و آبی رنگ در بخش شیشـه هـای رنگی شبسـتان هـای مسجد نصیرالملک مستعمل میباشد.

رنگ در مسجد نصیرالملک شیراز در سطح ها متعدد آدرس مسجد توفیق مشهد فضاهای مسجد، از خصوصیت های مهم معماری اهل ایران اسلامی این مسجد میباشد.

تزیینات سردر و جلوخان مسجد نصیرالملک
سردر ورودی باشکوه مسجد نصیرالملک شیراز با جزئیات زیبای خویش، القای شیفتگی، موجب تمرکز بر ورودی و تقویت حـس دعـوت کـنـنـدگی آن میگردد.
ورودی اساسی مسجد نصیرالملک از کاشی هفت رنگ با تزئینات فراوانی از گل سرخ و گل زنبق شیراز با تنوع رنگی مطلوب و لطیف ایجـاد شـده میباشد.
در پیشانی سردر یک کتیبه با کاشی رزرو مسجد توفیق مشهد لاجـوردی و خـط ثلث وجود دارااست.
مقـرنس کاری در سقف طـاق بـه وسیله کاشـی هـای هفت رنگ، ترکیبی از زرد رنگ و آبی رنگ پر‌نور با نقوش گلهای رز سایه پردازی و در کادر های متنوع فضا جناقی مقرنس با نقوش اسلیمی رنگ زرد رنگی با چرخش گرانقدر که دارنده زمینهای سراسر پوشیده با گل های رز میباشد تزئین گردیده‌است.
ازاره های طاق نمـا و اطـراف آن از متاع سنگ گندمک به رنگ اکر میباشد که در آن حجاری با نقوش هندسی تزئین شد‌ه‌است.


تزیینات شبستان غربی مسجد نصیرالملک
نصیب اساسی این شبستان هفت درگاه چوبی میباشد که آن را به صحن مسجد | مرتبط می سازد، این هفت درگاه با تزئینات دیده گیر گره سازی و قواره بری، با استعمال از شیشه های رنگی میباشد
عبور نوروروشنایی روز از شیشه های رنگی مسجد نصیرالملک شیراز باعـث تولید نورهای رنگی زیبایی به درون فضای شبستان غربی شد‌ه‌است.
قـرار دریافت کردن شیشه ها با رنگهای سرد و گرم در کنار هم زیبایی خاصی بـه ایـن مخلوط بندی بدیع و نادر نظیر بخشیده میباشد.
ایـن هـفـت در دارنده فریم محرابی شماره مسجد توفیق مشهد با پایه تقارن عمودی می‌باشند که در نصیب کتیبه ها شاهد استعمال از طریق گره چینی با گره دوازده و شش هستیم.
در بین کتیبه و درهای ارسی، در قاب مستطیل افقی هنر قواره بری به صورت خوشگل بـه کـار رفته میباشد که دارنده مخلوط بندی عمودی و افقی نیز میباشد.
کانال بندی پنجره های ارسی مسجد نصیرالملک و مفروش سازی شیشه های الوان در پنجره های ارسی، قانونی بندی و طاسه سازی از کاشی خشـتـی خـرد هفت رنگی و اکثری دیگر، به حق مسجد بسیار زیبایی به ارمغان آورده میباشد.
درکهای ارسی در مسجد نصیرالملک گروه ای کیمیا و بی سابقه از هنر گره چینی و قـواره بـری بـا شیشـه هـای رنگی در شیراز به جامانده از زمانه قاجار میباشد.
از رنگهای قرمز رنگ، رنگ زرد، نارنجی مسجد طالقانی مشهد رنگ، سبز و آبی رنگ در بخش شیشـه هـای رنگی شبسـتان هـای مسجد نصیرالملک مستعمل میباشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 95
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 66
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 432
  • بازدید ماه : 1337
  • بازدید سال : 5980
  • بازدید کلی : 6763
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی